Naar vulkaan eiland

10 februari 2015 - San Juan del Sur, Nicaragua

Na ons wat langere verblijf in Granada nu onderweg naar een groter eiland ometepe. Onderweg verschillende landschappen en landbouw ,hier veel suikerriet en bananen .even gestopt bij een boom vol apen wel apart hoor.wat je hier ook veel ziet is een pik-up met een railing er omheen en daar staan dan allemaal mensen in, iets wat je je in Nederland niet voor kan stellen met al die regeltjes.bij de ferry aangekomendie en al geboekt was dachten....even voucher omwisselen voor ticket maar nee was te simpel gedacht we moesten langes drie loketten maar hadden gelukkig een goede hulp die ons daarbij hielp, hij zij dat we een dag te laat waren maar dat we evengoed mee konden....bij het volgende loked bleek dat hij zich in de datum vergist had. Na nog even aan het strand te hebben gelopen gingen we aan boord, wat een drukte met mensen en bagage.na een uur varen waren we er, op naar onze bestemming.na het havenplaatsje uit te zijn gereden kwamen we bij een hek en een wachtershuisje, een grens? Nee een vliegveldje de weg liep er dwars over en als er dus een vliegtuigje kwam werd de weg afgeslote te bizar we gingen verder om de vulkaan heen het eiland bestaat uit twee vulkanen. Na een kilometer of 30 gereden te hebben kwam de afslag naar ons verblijf,een onverharde weg dwars door een  bananen plantages van delmonte.na 1.5 km kwamen we in het paradijs.tjee wat mooi hier ! We hadden een huisje op palen aan het meer, als we op bed liggen en de deuren lekker open kijken we zo op het meer echt zo mooi.na wat verkent te hebben lekker een fles wijn soldaat gemaakt op ons terras uitkijkend over het meer waar net een cowboy langs kwam met zijn vee,geweldig.deze ochtend wil iedereen wel eens mee maken wat geweldig we hadden de deuren opengelaten en werden wakker met de opgaande rode zon uit het meer, wat wil je nog meer!deze dag geluierd aan het meer en s'avonds heerlijk gegeten een prima keuken hier.de volgende dag de ronde om de vulkaan afgemaakt en de ferry van 12.30 weer naar het vaste land.vandaar 35 km naar San Juan Del Sur onze laatste bestemming. Een hotel zoeken zonder straat naam blijft een sport maar is weer gelukt.dit is een leuk vissersdorpje met allemaal restaurantjes aan het strand van de noordelijke grote oceaan.dus dat wordt zo vis eten..............