Granada

7 februari 2015 - Masaya Vulkaan, Nicaragua

Onze tweede dag in Granada en we hadden toch eerst besloten om een boot tochtje te doen met Leo tours een echt Nicaraguanse die het al 12 half jaar deed eerst met een roei boot de eilandjes af maar nu alles met motortjes we voerde tussen de eiland door waar gigantisch huisen waren gebouwd de ene nog mooier dan de andere ook was er een eilandje genaamd monkey eiland daar leven ongeveer 4 tot 5  apen en we zagen dan ook een baby aapje ....we legde aan bij de lokale mensen en zagen hoe ze daar leven ook nog een kokosnoot drankje gehad met rum en vers fruit we leerde met de trip een Argentijnse meisje kennen die dus alleen reiste .... Virginia en hebben dan ook s avonds ervaringen gedeeld op een terrasje ....was erg gezellig De volgende dag waren vroeg opgestaan om naar de masaya vulkaan te gaan dit was een top ervaring . Uit de vulkaan kwam allemaal gassen was heel apart om dat mee te maken we hebben dan ook nog een stukje geklommen om naar een andere krater te lopen maar die was niet in werking .na een toeristisch ritje door de annasstreek te rijden onder begeleiding van salsa muziek reden we naar de mombacho vulkaan dit was andere koek pffff op 1100 meter hoog gelukkig met de auto want het was niet te klimmen het was zo stijl maar goed dat we een 4x4d hadden ....op de top aangekomen daar uitleg van een gids gehad en mochten zelf de ronde om de krater lopen dit was ruim een uur op gladde paadjes door een mooie omgeving kwamen aan de buitenkant van de krater en konden tot aan Granada kijken en de eilandje zien waar we de vorige dag hadden gevaren het was een prachtin ook kwam er rook uit de krater dit was een smal gat en was erg warme stoom ....dit was weer een top dag met heel veel indrukken die we gedaan hebben nu lekker opfrissen en een hapje eten ....morgen weer verder op naar het eiland met de Ferry  ..Ometepe