Mooi ritje

5 februari 2015 - Granada, Nicaragua

toen we vertrokken uit selva negra was het nog steeds  miezerig en koud hi hi een graad of 18. Dit veranderde al heel snel na een kilometer of 30 na flink in hoogte te zijn gezakt. Hier weer 25/30 graden.hier zijn ook veel koffie drogerijen. In matagalpa maar eens getankt dat is hier niet zo pijnlijk voor je portemonnaies met 0,75 cent omgerekend per liter! Na een stuk gereden te  hebben kwamen we in tipitapa dit was zo'n leuk dorpje met super aardige mensen die nog weinig of geen toerist gezien hadden, we waren een hele attractie zo'n blonde en lange kale. Het kost omgerekend voor ons ongeveer de helft van wat het in Nederland kost behalve in de wat toeristische plaatsen daar ietsje duurder. Een super huis met alles er op en aan met zwembad rond de 65000 euro.maar voor 10000 heb je al een aardig optrekje.naar wat verder te zijn gereden namen we de afslag naar Laguna de apoya hier reden we naar een antzichkaart tjee wat mooi en een rust ! Hier een lekker biertje gedronken en op naar Granada . Het hotel zoeken viel dit keer niet mee. Hebben alleen namen van de hotels maar adressen bestaan bijna niet.ff vragen in ons beste Spaans en we komen er wel. Weer een super kamer met hemelbed,patio,tv,super badkamer met stort douche en WiFi , dat is toch wel leuk hoor zelfs hier in Granada op het plein is het.na aankomst beetje stad verkent en gegeten bij de Mexicaan en toen lekker pitten. We waren alweer optijd wakker en na een goed ontbijt de stad verkent per koets , beetje toeristisch maar wel leuk hij vertelde een hoop en je weet gelijk waar alles zit,zo zijn we bij de hangmatten atelier geweest, chocolade museum, sigaren makerijtje,en kerk waar je in de toren kon klimmen.na deze drukte hadden we het lokale tona biertje verdiend! Nu ffopfrissen en supernappie en dan lekker eten buiten op een terassie. Morgen gaan we naar de krater van een vulkaan , tot dan.........